web stats מסביב לעולם - יומן מסע - גרמניה

יומן מסע - גרמניה

הטיול לגרמניה נערך כטיול משפחתי עם הילדים בני 16 ו- 13, ובוצע בין התאריכים 8-15/7/20 מיום שבת עד יום שבת (הטיסה מי נתב"ג למינכן יצאה ביום שבת בשעה 08:40 ומימנכן לנתב"ג ביום שבת שאחרי בשעה 11:45 ).

8/7/2000 יום שבת:
נחתנו במינכן כעבור 03:25 שעות טיסה בשעה 13:00 שעון מקומי (הפרש בין ישראל לגרמניה הוא 1 שעה), שכרנו רכב מהארץ בחברת "אופרן" וקיבלנו "פורד מונדאו" 1800 שטישן.
יצאנו מהשדה לכיוון מינכן על כביש מס' 92A (53E), קצת נבהלנו מהמהירות המותרת על הכביש, הגענו לעיר מינכן האפורה אבל מדהימה ביופיה, קצת הסתבכנו ולא הסתדרנו עם השילוט בתוך העיר, חפשנו את תחנת הרכבת המרכזית ואת השילוט " ZENRYM " (צנטרום) ואת השילוט " i " (תחנת מידע), אך לא מצאנו (בשבת הכל כמעט היה סגור זה כמו יום שישי אצלנו ולא הייה עם מי לדבר).
עקב השעה עשינו קנית מצרכים ואכלנו באחת מהמסעדות הפתוחות המגישות עוף בגריל, השירות והאדיבות עשו את שלהם. עם סיום הארוחה וקבלת תדריך בחצי גרמנית וחצי אנגלית מהמלצרית החלטנו לנסוע לכיוון המלון ב"אוברשטאופן".
עלינו על כביש מס' 96A (54E), הנסיעה באוטוסטרדה היינה חוויה בפני עצמה. וכמובן החנייה והשימוש ב" P " שהינה חניית מנוחה לאורך האוטוסטרדה. הנוף והאגמים לאורך הדרך מהממים, מזג האוויר היה מעונן וגשום לאורך כל הטיול. הגענו לקרת ערב למלון ב אוברשטאופן.

"אוברשטאופן" Oberstaufen :
הישוב נמצא בדרום גרמניה בסמוך לגבול אוסטריה ושוויץ בתוך עמק בווריה. המקום מקסים ויפה מאד, האתר משמש בחודשי החורף כאתר סקי ונימצא באזור הררי עם נוף הרים מהמם, ובין חוות של איכרים המגדלים בקר. והסוויטה שקיבלנו (דרך חברת RCI אשר המליצה עליו) נתנה לנו הרגשה מאד ביתית. הסוויטות נמצאות בבניינים מאורכים בני 3 קומות (4 בנינים כאלו יש באתר ובניין מרכזי אשר יש בו את כל אזור הלוגיסטיקה ומתן שרותים לנופשים כגון: קבלה, בר, מועדון בריאות, ברכות שחייה וכו'. הסוויטה שקיבלנו (סלון, חדר שינה, מקלחת, פינת אוכל ומטבחון קטן) וענתה על הצרכים שלנו כולל המטבחון עם כל האביזרים הדרושים (מיקרוגל, כיריים חשמליים, טוסטר, וכלי המטבח הנחוצים). קיבלנו את החדר מס' 523 בקומה ג', כשלמרגלות הבניין זורם לו נחל, ורעש מי הנחל נתנו לנו אוירה מקסימה. התמקמנו וספגנו את האוירה הנפלאה של אזור בווארייה.

9/7/2000 יום א':
החלטנו לנסוע ל"לינדאו" ולהקיף את "אגם בודן" (ידוע גם בשמו כאגם קונסטנטאנץ).
מהמלון עלינו על כביש מס' 308 לכיוון "לינדאו".

לינדאו:
שוכנת בציידו המזרחי של האגם. בנויה על אי, ניתן להגיע אליה על גשר מעץ (כיום בונים גשר חדש מבטון), במרכז "לינדאו" קיים מדרחוב ססגוני במרכז העיר העתיקה, מכיכר השוק ניתן ללכת עד הטיילת (סיפרומנאד) שברחבת הנמל. בכניסה לנמל יש מגדלור עתיק ומגדלור חדש אשר חולשים על כניסת הנמל. לשכת התיירות העירונית ממוקמת מול תחנת הרכבת.
ביום א' היה הכל סגור (חזרנו ביום ו' ללינדאו) המשכנו את המסלול מסביב לאגם.

טיול סביב לאגם בודן:
נסענו בציר המרכזי בכביש מס' 31 הצמוד לאגם. 3 ק"מ מ"לינדאו" חלפנו על פני ,סצ'אצ'אן" (פרבר של לינדאו) בהמשך "וואסרבורג" הבנויה על לשון יבשה בתוך האגם, בהמשך 15 ק"מ מ"לינדאו" ל"אנגנארגאן", במרחק 24 ק"מ מ"לינדאו" לאחר מעבר של 3 כפרים הגענו ל"מרסבורג", מרחק 42 ק"מ מ"לינדאו". מקום מומלץ אך עקב טעות בכביש לא נכון עברנו את "מרסבורג" (חזרנו שוב ביום ו'). חזרנו לכביש 31 ועברנו את "בירנאו" ובהמשך "יוברלינגן" (עיירת נופש ומרפא), ובהמשך בקצה האגם "לודויג" (מרחק 66 ק"מ מלינדאו). כאן ירדנו מכביש 31 לכביש מס' 34 לעבר "רדולפזל" (מרחק 17 ק"מ) לכיוון "קונסטנץ" העיר המרכזית על האגם (בגבול שוויץ).
הגענו והכל סגור בגלל יום א' (לא ויתרנו חזרנו שוב ביום ו'), ויש הרבה מה לראות בה, עם השילוט "צנטרום" מגיעם למרכז, 100 מ' בהמשך יש לשכת תיירות עירונית, ומדרחוב גדול שבתחילתו מזרקה צבעונית. הרחוב הראשי ממנו מסתעפים רחובות המהווים את מרכז הקניות הענק של העיר, בתחילת המדרחוב יש בית כולבו בן 4 קומות "וול-וולף" מאד מאוד זול וידוע במבצעי ההוזלה הגדולים שבו. ובתחילת המדרחוב בהמשך נמצא את הנמל עם הפסל המסתובב על צירו ואת הטיילת לאורך הנמל.

המשכנו לכיוון "אי הפרחים" ב"מאיינהו" 7 ק"מ מ"קונסטנץ". האי נמצא בחלק הצפון מערבי של אגם בודן. הגענו לחנייה ומשם רק ברגל (אין כניסה לרכב, באי הניוד רק בעזרת הרגליים) דרך גשר עץ המקשר לאי. מקום מהמם ביופיו הגנים מסתרעים על על כל שטחי אי. בכל האי ישנם פינות חמד וגנים. בגנים ניתן לראות פרחים וצמחייה מסוגים שונים כגון צבעוניים ונרקיסים ועוד, המעוצבים בצורות שונות של חיות כגון ציפורים טווסים וכו', (כמו גני הבהיים) בהמשך ישנו ארמון יפה מאד ומסעדה ומעגן לשייט באגם.