web stats מסביב לעולם - טיפים לאיטליה

טיפים לאיטליה

מספר טיפים לאיטליה:
1. הגעתם לאיטליה- ברוכים הבאים. כאן המסע מתחיל, ועם הרבה מאוד מדרגות ועליות. הגיעו מוכנים! כמובן שאחרי כל עליה יש ירידה, אך היא לא בהכרח יותר קלה...

2. בדקו היטב, ולפני שעליתם על רכבת, באיזו תחנת רכבת עליכם לרדת. לעתים יש יותר מתחנה אחת בכל עיר. להלן רשימת תחנות הרכבת המרכזיות בכל עיר בה ביקרנו:
Roma- Termini (Stazione)
Firenze- Santa Maria Novella (SMN)
Venezia- Santa Lucia (לוצ'יה)
Verona- Porta Nuova
Milano- Centrale (צ'נטרלה)

3. שירות שמירת חפצים יעיל יש בכל תחנת רכבת (במרכזיות שבהן, בכל אופן), אל תהססו להשתמש בו כאשר אתם מתכננים לעשות טיול יום בעיר מסויימת. אנחנו החלטנו להפקיד את התרמילים שלנו בשמירת החפצים וללכת למלון או לאכסניה עם תיק גב קטן בכדי שלא להסתובב עם התרמיל. זה היה רעיון מצויין, וגם השירות לא היה יקר כלל (כ-50 ₪ לשני התיקים ליום, אבל זה היה לפני מס' שנים).

4. אם אתם מתכוונים להשתמש באוטובוסים בתוך העיר, דאגו שתמיד יהיו לכם כרטיסים בהישג יד. לא ניתן לרכוש כרטיסים באוטובוס, אלא בחנויות מסוימות בלבד (חנויות הטבק, למשל), וכשאלה סגורות, ואין לכם כרטיס, אתם בבעיה!

5. נראה שכל פעם שקנינו כרטיס לעליה למגדל כלשהו ברגל, היינו יכולות לקחת את המעלית (במקומות בהם יש מעלית, כמובן). הם לא בודקים את הכרטיס. העליה ברגל זולה יותר. אנחנו כמובן עלינו ברגל על מנת לנצל את ההזדמנות לקצת כושר.

6. אם אתם מטיילים בימות הקיץ, וחשבתם ללון באכסניה (Ostelo), הכינו משהו נגד יתושים. אבל שימו לב- לא ראינו הרבה שקעי חשמל, אז הכינו עצמכם גם למקרה כזה.

7. אם אתם לא מתאכסנים במלון 5 כוכבים ומעלה, כדאי להצטייד בשעון מעורר. למרות שהשכמה היא דבר די בסיסי במלון, אין שום ערובה לכך שיבינו אתכם...

8. שוק פורטה פורטזה ברומא- ימי ראשון בלבד.

9. אם אתם מטיילים באיזור המדרגות הספרדיות בשעות הלילה, נסו שלא להיות עם תיקים, אלא אם מדובר בתיק חסין בפני מכייסים. השתדלו להשתמש בכיסים חבויים היטב. האיזור כלל לא סימפטי מבחינת בטחון החפצים האישיים והממון.

10. בקרו ברומא לפני פירנצה. לדעתנו פירנצה הרבה יותר מרשימה, ואם תבקרו בה לפני רומא, תתאכזבו כשתגיעו לרומא. אבל איננו רוצות שיהיה לכם רושם מוטעה- גם רומא מדהימה.

11. ונציה יפה, אך אי אפשר אפילו להתחיל לתאר עד כמה היא מפוצצת בתיירים, בעיקר בכיכר המרכזית- San Marco. הגענו למסקנה שאם היינו יודעות מראש איך זה יהיה, היינו מוותרות על הביקור בה.

12. השתדלו שלא לעלות למגדל הקמפנילה בונציה בשעה עגולה. אחרת תסיימו את הביקור עם צלצולים באוזניים. לנו זה קרה, ובשעה 12 בצהריים!

13. מילאנו ידועה כבירת האופנה באיטליה. חשוב לדעת, בנות יקרות, שה-event החשוב ביותר לדוגמנים (ולא דוגמניות) במילאנו מתרחש בחודש פברואר, ראו יודעתן! בהזדמנות זו נודה ל-פפה, על שנידב פיסת מידע חשובה זו.

נשלח ע"י דניה, ישראל

מפירנצה לוונציה דרך רבאנה

הנסיעה מפירנצה לונציה יכולה להפוך ליותר מענינת אם מחליטים לחתוך מפירנצה לראבנה ומשם דרך פדובה.
הרעיון הוא לנסוע בכביש המוביל מפירנצה לראבנה, כביש החוצה את איטליה לרוחב. זהו כביש מדהים העובר בהרים וחוצה כל מיני עיירות קטנות במרומי האלפים האיטלקיים. הדרך מדהימה ובמהלכה עוברים בכביש מפותל עולים במרומי ההרים ויורדים הנוף הנשקף לעמקים הוא מדהים.
להפתעתנו גילינו כי אחת העיירות הללו היא סאן בנדטו המוכרת בזכות המים המינרליים שלה- עיירה קטנה בלב ההרים .

הכביש מחולק לשני חלקים - החלק ההררי המפותל (שבו נמצאת סאן בנדטו) והחלק המישורי שנמצא באיזור החוף. בחלק זה עוברים בעיירה פורלי בדרכנו לרוונה.
ראבנה היא נמל והדבר העיקרי לראות בה היא הבזיליקה די סן ויטאלה שעיצוב הפנים שלה מלא בפסיפסים מרהיבים. בעיר גם נמצא קברו של דנטה (הדומדיה האלוהית).
בהמשך ניתן לבקר לאורך רצועת החוף שמכילה עיירות נופש רבות.אם נכנסים לאחת העיירות ומגיעים דרך בצי הנופש , המלונות והמסעדות אל חוף הים מגלים לאכזבתנו כי הים מלוכלך מאוד וזאת כתוצאה מזיהום נהר הפו הנשפך לים באיזור זה .
מכאן ניתן להמשיך לבולוניה או פאדובה.

נשלח ע"י דני, ישראל

פאדובה

פדובה הממוקמת בצפון איטליה היא עיר שאינה נכללת בדרך כלל במסלול המטיליים אנו בחרנו בעיר הזו במקרה כמקום הלינה שלנו בטיולנו לאיזור.
אנו הגענו מפירנצה ומטרתנו היתה ונציה. חשבנו על לינה במסטרה הממוקמת ליד וונציה אולם המקום ואופיו נראו משעממים. זוהי עיר פועלים אפורה ולכן במבט חטוף נפל הפור על פדובה הממוקמת כחצי שעה מוונציה באוטוסטרדה. הרווחנו בגדול. פדובה היא עיר אוניברסיטאית מפורסמת ובה קיימת האוניברסיטה השניה בעתיקותה בעולם והפקולטה לרפואה העתיקה בעולם.

אטרקציות מרכזיות שכדאי לראות בעיר:
הפקולטה לרפואה העתיקה בעולם. חדר האנטומיה הראשון מחזה מדהים - בן 500 שנה נפתח בשנת 1594 חוויה שאסור להפסיד !

קפלה די סקרובניי - קפלה עתיקה המכילה ציורים של ג`וטו ומספרים את סיפור חייו של ישו הביקור בקפלה מוגבל ל 30 דקות ויש צורך להמתין עד שמתאסף קהל של 30 איש לפחות.
בסמוך לקפלה יש מוזיאון שבו בין בשאר מאוחסן הצלב המקורי של הקפלה - מרהיב בהחלט.

בפיאצה דל סנטו ממול הבזיליקה נמצא הפסל הראשון המסמל את תחילת הרנסנס האיטלקי מעשה דונטלו

הפיאצות סביב הפלאצו דלה ראג`ונה שהבהן מתקיימים שווקים ססגוניים

הפיאצה המרכזית הפראטו דלה ואלה - מדשאת העמק הגדולה היא פיאצה ענקית שבמרכזה גן פסלים ומזרקה.

בסמוך לפיאצה הנל ניתן למצוא הפתעה , פיאצה על שמו של יצחק רבין - פיאצת השלום

אלו הדברים המרכזיים שמצאנו בעיר מעבר כמובן לטיול רגלי באיזור המרכז וההתלהבות המובנת מאזור החנויות.

לוונציה ניתן להגיע דרך הכביש המהיר אולם מומלץ לנסוע דווקא בכביש המקביל אליו שלאורכו פזורות אחוזות וארמונות רבים של עשירי ושליטי איטליה. אחד הארמונות הללו היה שיך למוסוליני. הדרך מהנה יותר ומתארכת בכ-20 דקות, אבל שווה.

מפאדובה ניתן לצאת גם לוורונה הנמצאת כשעה עד שעה וחצי על הכביש המהיר. וורונה ידועה בזכות סיפור רומיאו ויוליה שהתרחש בעיר.

בהחלט עיר שכדאי לבקר בה ולכל מי שנוסע לוונציה כדאי לחשוב על מציאת מלון בעיר. העיר קרובה לוונציה ( 30 דקות ) ומחיר מלונות סביר בהחלט. המסעדות בעיר מצוינות. כל מה שצריך זה להסתובב באזור החנוית. את המסעדות כבר תמצאו. לא לשכוח לבקש בלובי המלון מפה שמסמלת את כל האטרקציות

אגב, בעיר התקיימה קהילה יהודית ענפה ויש בית כנסת. ניתן לבקר גם שם

נשלח ע"י דני, ישראל

פארק שעשועים

פארק שעשועים שמצאנו במקרה ליד ורונה, נקרא גרדלנד או משהו בסגנון.
פארק גדול מחולק לפי נושאים, ממש משהו רציני ברמה בינלאומית, שווה לבזבז עליו יום או חצי יום לפחות.