web stats מסביב לעולם - נטוריזם במינכן

לאורך האתרים הנטוריסטים במינכן

יום שישי משעות אחה"צ ועד מוצאי שבת זה בדר"כ הזמן החופשי שלי. בחרתי את יום השבת, לטיול בוקר אביבי, שטוף שמש, בעקבות האתרים הנטוריסטים במינכן, הנמצאים בחיק הטבע. אחרי ארוחת בוקר עשירה במלון בו שהייתי, יצאתי רגלית, מרחוב רוזנהיים, ירדתי במורד הרחוב, עד שהגעתי לבריכה הרומית המפורסמת שנבנתה ב 1903. הבריכה נקראת VOLKSBAD והיא נמצאת, על גדות נהר האיסר, החוצה את העיר מינכן ומול בדוצ'ה מוזיאון הנמצא מעבר לכביש. קבעתי להיפגש עם פטרישה על גדת נהר האיסר ומאחורי הבריכה הרומית, בתחילתו של שביל המוביל צפונה וצמוד לגדה המערבית של הנהר. פטרישה הגיעה לפני מביתה הנמצא כמה קילומטר ממקום המפגש, עם הסוסה החום. פסענו לאורך מקומות השיזוף הידועים, הנמצאים על הגדה המערבית של הנהר. השעה הייתה עשר בבוקר ואף נטוריסט לא העיז להסיר את בגדיו, כיון שמזג האוויר עדיין לא איפשר זאת ומיי הנהר היו קרים מאוד בין 5 לעשר מעלות. השמש התחילה לחמם בקרניה את האוויר, ואנו המשכנו בדרכינו עד שהגיענו לגן האנגלי. ביציאה הסמוכה למוזיאון הלאומי מצאנו שלושה גולשי רפטינג על אחד מיובלי האיסר. אחרי מבט משתאה על אומץ ליבם, הסתכלנו ממושכות, כיצד הם גולשים ונופלים למים הקרים. המשכנו בשבילי הגן האנגלי וחלפנו על מפל מים מדהים ביופיו, והגענו למשטח דשא ירוק כשמיליוני סביונים צהובים, מכסים אותו. אחרי הליכה של כחמש דקות הגענו למתחם הנטוריסטי-נודיסטי, הידוע ביותר במינכן. בכל יום יפה, ובעיקר בסופי שבוע, מגיעים לשם מאות מתושבי מינכן, כדי לשנות את הצבע הלבנבן ולתפוס צבע, באמצעות קרני השמש הנעימות. המקום חביב במיוחד על קהילת החד מיניים הגדולה שקיימת בעיר, ובימים יפים ניתן לראות אותם שם בהמוניהם, משתזפים בעירום. מימי הקיץ ניתן לראות מול המתחם הנודיסטי צלמי פאפרצי שמצלמים את המשתזפים בעירום. (בעיקר יפנים שרואים את השיזוף בעירום בחיק הטבע, אטרקציה מיוחדת במינה). מזג האוויר היה יפה, אך לא מזהיר ולכן היו מעט מאוד אנשים באזור הנטוריסטי המשכנו לטייל בשבילים של הגן האנגלי, עד שהגיענו לבית הקפה המפורסם הנמצא על חוף האגם במרכזו של הגן האנגלי. החלטנו לסיים שם את טיול הבוקר, בצהריי שבת אביבית, זו לא לפני ששתינו במקום קפה טעים ומהנה, שנתן הרבה טעם וחשק לקבוע טיול נוסף בשבת אחרת.

הגן האנגלי במינכן englischergarten
מינכן היא אחד הערים השקטות והנקיות בעולם ואחד הערים שאני מאוד אוהב לבקר בהן. במינכן נמצאים הרבה בריכות שבהם ניתן לרחוץ בעירום וכמו כן גנים ופארקים שבהם ישנם מקומות לשיזוף בעירום מלא או חלקי. אם ברצונכם לבקר באחת הבריכות במינכן יש לוודא שהבריכה פתוחה לנטוריסטים. הגרמנים קוראים לאזור נטוריסטי FKK שפירושו "תרבות העירום החופשית". המוקד החברתי נמצא דווקא בשוואבינג Schwabing, הרובע "הצעיר" של העיר ויש שקוראים לו רובע האמנים. הרחוב המרכזי של הרובע נקרא Leopoldstrasse וממנו, אם נפנה רגלית מזרחה ולא חשוב היכן, נגיע לאחד הגנים היפים והגדולים באירופה. שמו של הפארק הוא ה Englischer- Garten (מצ"ב מפה) , בסופי שבוע מופיעות בו תזמורות עירוניות. מהגנים ניתן להשקיף על העיר מהיכל האהבה Monopteros. כידוע, אחד מהמנהגים האהובים ביותר על הגרמנים הוא שתיית בירה. אחד האתרים החביבים ביותר על תושבי העיר הוא המגדל הסיני שבגנים האנגליים, מנהג נוסף וידוע הוא השיזוף בעירום, ובכל יום שישנה קצת שמש, יוצאים הרבה אנשים לתפוס שמש על הדשא הענק, שבגנים באנגליים. על הדשא נוכל לראות את היאפים של מינכן, ומצד שני קבוצות של גאים וגיאות שתיינים לא מזיקים ומסריחים מבירה והרבה אנשים נחמדים ומסבירי פנים. אזור השיזוף בעירום קרוב ליציאה לכיוון הקונסוליה האמריקאית וניתן להגיע איליו בקלות והוא נמצא לא רחוק מהמגדל הלבן הממוקם במרכז הפארק שניתן לראותו מכל מקום. במינכן כלי התחבורה היעיל הוא אופניים בשילוב עם הרכבת התחתית . ניתן להשכיר אופניים בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית. הדרך הנוחה לטייל בגנים האנגליים היא בעזרת האופניים שכן המרחקים הם גדולים, אורכו של הגן הוא כ 10 ק"מ. בגנים ישנם 2 אגמים שבהם שטים ברבורים כל ימות השנה, גם בשלג. על שפת האגם הגדול ישנה מסעדה יוקרתית ומומלצת. בשעות אחה"צ והערב המקום מלא ורצוי להזמין מקום. נהר האיסר חוצה את מינכן מדרום לצפון ומצדדיו ישנם מקומות לשיזוף ורחצה בדר"כ בעירום חלקי. המקומיים נוהגים להתרחץ במי הנהר הקרים רק בקיץ, לנו הישראלים יהיה קר מדי להיכנס למי הנהר ... אך למי שחפץ בכך יוכל לנסות. בחורף גועש הנהר ועירית מינכן עושה הרבה ע"מ שלא יעלה על גדותיו. הגשמים הרבים שישנם באזור גורמים לשינויים בתוואי הקרקע וכן מקומות השיזוף ו"חופי הרחצה" משתנים מדי שנה. מקום פופולרי לשיזוף בעירום נמצא בסמוך לדוצ'ה מוזיאון ונמצא בצידו השני של הכביש ממול לקולנוע התלת מיימדי ובסמוך לבריכה הרומית שעוד נזכיר אותה בהמשך. הדרך הנוחה להגיע לנהר היא באופניים ולטייל לאורך הנהר, ישנם הרבה פינות חמד והרבה מקומות נחמדים שאפשר לקבל שקט מוחלט ולשבת עם ספר לקרוא ולזכור שקרני השמש בימים היפים.

הבריכה הרומית VOLKS-BAD מינכן
נהר האיסר חוצה את מינכן מדרום לצפון, ומצדדיו ישנם מקומות לשיזוף ורחצה בדר"כ בעירום חלקי. המקומיים נוהגים להתרחץ במי הנהר הקרים רק בקיץ, לנו הישראלים יהיה קר מדי להיכנס למי הנהר ... אך למי שחפץ בכך יוכל לנסות. בחורף גועש הנהר ועירית מינכן עושה הרבה ע"מ שלא יעלה על גדותיו. הגשמים הרבים שישנם באזור, גורמים לשינויים בתוואי הקרקע וכן במקומות השיזוף ו"חופי הרחצה" שמשתנים מדי שנה. מקום פופולרי לשיזוף בעירום נמצא בסמוך לדויצ'ה מוזיאון, בצידו השני של הכביש, ממול לקולנוע התלת מיימדי ובסמוך לבריכה הרומית שעוד נזכיר אותה בהמשך. הדרך הנוחה להגיע לנהר, היא באופניים ולטייל לאורך הנהר, ישנן הרבה פינות חמד ואורך הנהר, שאפשר בהן לקבל שקט מוחלט לנוח לתפוס שמש או לשבת ולקרוא ספר. ניתן להגיע בקלות לבריכה, הנמצאת בקצהו התחתון של מורד רחוב רוזנהיימר, לא רחוק במלון הילטון סיטי, (ראה במפה) ועל הגדה המזרחית של נהר האיסר. למי שאין לו רכב, הדרך הקלה היא, לקחת כל אחד מקווי ה S-BAN לכיוון מזרח ולרדת בתחנה הנקראת רוזנהיימר . היציאה מהתחנה לכיוון מלון הילטון. הליכה ברגל במורד רוזנהיים של כ 5 דקות תוביל אותנו למקום הנמצא על שפת הנהר. המבנה היפה נבנה בשנת 1903 ויועד מראש להיות בריכה בסגנון רומי. סביב המבנה המיוחד ועתיק יומין, ישנו גן יפה. בכניסה למבנה ישנה חנייה לאופניים ושתי דלתות רחבות וגבוהות ( להערכתי כ 4 מ') שסגורות כל היום. דלתות הכניסה סגורות בגלל הרוחות שישנם במקום . נכנסנו למקום ולהפתעתנו המקום הומה אדם. בית קפה מאוד פופולרי מלא בצעירים וצעירות שוקק חיים ומלא עד אפס מקום. בית הקפה נמצא בצידו השמאלי שמשמאלו נמצאת הכניסה למתחם הסאונות ומימינו הכניסה לבריכות הרומיות. מי שנכנס קודם לסאונות יכול לעבור מסביב לבריכות וכן לחזור חזרה. אך מי שנכנס רק לבריכות אינו יכול להגיע למתחם הסאונות מבלי לשלם עבור הכניסה מראש בקופה. תג מיוחד שכל אחד מקבל בכניסה אחר תשלום של 12 יורו, נותן אפשרות כניסה אלקטרונית למתחם הסאונות והבריכות. כמו כן, כל אחד מקבל כרטיס מגנטי, שאותו מכניסים לתיבת כספת, שבו ניתן לשמור את החפצים החשובים שהבאתם איתכם. המקום מחולק לשניים, החלק הימני היא הבריכה הרומית והרחצה בה היא עם בגד ים בלבד. בחלק זה, ישנן שתי בריכות מקבילות, האחת לשחיינים השוחים לאורך הבריכה, והשניה לכאלה האוהבים לשוחח או לשהות במים להנאתם. חלקה השמאלי הוא החלק הנטוריסטי והרחצה בו, היא בעירום בלבד. חלק זה פתוח כל ימות השבוע, משעות הבוקר ועד לשעות הערב המאוחרות. ישנם ימים המיועדים לנשים או לגברים בלבד ובסופי שבוע הוא משותף לכולם. אנו ביקרנו במקום בשבת והמקום היה מלא מפה לפה, אך נעים ולא צפוף מדי. אחרי שבחרנו בתאים פרטים, למנוחה והשארת חפצינו האישיות ובגדינו, נשאנו פעמינו, למקלחות המשותפות. לאחר רחצה קצרה, יצאנו לאולם המרכזי. מצדדיו היו מקלחות רבות עוצמה , הן קרות והן חמות, בצידו השמאלי בריכה קרה, ומקלחות הנראות כממטרות הממטירות עליך מים קרים של 5 מעלות. הבריכה הקרה והממטרות מיועדות ליוצאים מן הסאונה החמה. במרכזו של האולם המרכזי נמצאת בריכה רומית עגולה וגדולה יחסית בעומק של 20.1 . נכנסנו לבריכה הזו לטבילה ראשונה ונעימה שכן טמפרטורת המים בה היא 33 עד 34 מעלות. לאחר מכן בחרנו בסאונה מיוחדת שלא ראיתי הרבה כמותה. דלת הברזל הגדולה והגבוהה לא סיפרה לנו מה יש בתוך אותה סאונה. מצידה הימני של הסאונה ישנם ספסלי אבן הבנויים בצורת מדרגות עולות ועליהם כל אחד יושב או שוכב. במרכז הסאונה ישנו צינור רחב הפולט אידי קיטור בעוצמה ובקושי רב נתין לראות את הנוכחים המקום. אותו צינור קיטור יורה כל הזמן אוויר סמיך וחם הנראה כמו ענן, ממולו ישנן בריכות מים חצי עגולות המיועדות לטבילת הראש והידיים. מים הנובעים מקצהו העיון של הקיר יורדים לבריכות אלו הבנויות בשרשרת עד לרצפה. אחרי שהייה של כרבע שעה בסאונת הקיטור, יצאנו החוצה לחדר המנוחה. בחדר זה ניתן לשבת, כמו בבית קפה, לשתות, לאכול, לקרוא ולקשקש. עשינו הפסקה ארוכה שבסופה החלטנו על סיבוב שני במתחם. ממול לסאונת הקיטור ישנם שלוש סאונות בדרגות חום שונות. באולם במרכזי ישנה סאונה נוספת והיא הסאונה המרכזית והמבוקשת יותר, כיון שבה נערך כל שעה טכס הסאונה המפורסם. אנו בחרנו בסאונה החמה יותר, שבילנו בה כעשר דקות, ולאחר הפסקה קלה נכנסנו לסאונה נוספת, נעימה, בטמפרטורה של 55 מעלות. לאחר מקלחת קרה, ומנוחה קצרה ביקרנו בסאונת האדים וחוזר חלילה. למי שמעוניין, ישנה דלת שמחברת את האזור של הסאונות עם הבריכות הרומיות הגדולות וניתן להיכנס לשם בעזרת הצמיד האלקטרוני שניתן לכם בכניסה. באזור הבריכה חובה ללכת עם בגד ים או חלוק רחצה, השחייה בבריכה רק עם בגד ים. השהות בבריכה אינה מוגבלת בזמן , אך אחרי כשעתיים הרגשנו שזה מספיק עבורנו. סיימנו במקום בלוי של כארבע שעות מנהנות עם הרבה טעם לעוד. רצוי להצטייד מראש בחלוק רחצה ו/או מגבת וכן נעלי גומי או קבקבים. המקום מספק סדין לכל דורש תמורת פיקדון כספי שמוחזר ביציאה. במקום ניתן לקבל מסג' מקצועי ויש לקבוע תור מראש. בלוי נעים!

הבריכה בארדינג -עיר הבירה של בווריה
העיירה ארדינג הנמצאת כעשר דקות נסיעה משדה בתעופה החדש של מינכן (השדה הישן הידוע לשמצה כבר לא קיים...הוא נמחק כמו שהגרמנים יודעים ובמקומו נבנו גני התערוכה...מוכר לכם? ) וכ 40 דקות נסיעה ברכבת ממרכז מינכן. הנסיעה ברכבת בקו S6 מסומן במפה בצבע ירוק כיוון הנסיעה ארדינג. יורדים תחנה אחת לפני העירה שם התחנה ALTENERDING. הבריכה הוקמה בסוף שנת 1999, כאשר זרם מים אדיר פרץ מבטן האדמה ומה שנשאר לעשות...רק לבנות מסביב בריכות , דשא, סאונות , מקום לשיזוף מתחת לכיפת השמים ועוד הרבה אטרקציות אחרות. המקום נמצא על שפת הנהר, שעובר סמוך לעיירה ארדינג הישנה , וניתן להגיע אליו ברגל מרחק של 1 ק"מ או באוטובוס מס 550 או 560 היוצא כל 20 דקות בסמוך להגעת הרכבת ועד לכניסה של הבריכה. מרחק הנסיעה הוא, ניתן לרכוש כרטיס משולב הכולל נסיעה ממינכן לבריכה הלוך ושוב וכולל כניסה לבריכה בסכום של 16 יורו. כרטיס הכניסה אינו כולל כניסה לאזור הנטוריסטי שעולה ארבעה יורו נוספים. הכרטיס טוב ל 4 שעות כל חצי שעה איחור תחויב ב 1 יורו נוספים. כרטיס כניסה יומי שלא קשור לרכבת עולה 16 יורו. תחנה אחת בלבד. שעות הפתיחה הם כל יום משעה 10 עד 23:00.

איך להגיע:
exit airport from Landshut or Freising take A 92 exit Erding, via B 388 (Taufkirchen), immediately follow signs tocontinue THERME ERDING
by car: from Munich take B 388 to Erding; or A 94 exit Erding or via A 92

שטחה הכללי של הבריכה הוא 35000 מ"ר ושטח הבריכות עם הסאונה הוא 7000מ"ר מכאן ניתן להבין מיד שהשטח הוא גדול מאוד בקנ"מ בינלאומי. הצגתנו את הכרטיסים שרכשנו מבעוד מועד, וקבלתנו שעון מפלסטיק, שהוא למעשה כרטיס הכניסה לכל המקומות באתר ואמצעי תשלום וירטואלי לכל דבר שחפצתי שם. לדוגמא: כניסה לאזור הסאונות - הנטוריסטי, קנית קפה או משקאות שונים כולל אלכוהולים או מגוון סלטים, עוגות וכו. נכנסתי לחדר ההלבשה, אחרי שהסרתי את בגדי והצטיידתי בבגד ים (לאזור הבריכה בגדולה והמגלשות שמיועד בעיקר לילדים) קבקבי גומי, מגבת וכמובן שמפו ויצאתי לכוון הבריכה הגדולה. הבריכה גדולה ומרשימה ומעוררת קינאה (לו היה לנו בארץ רק חצי מזה?) מלאה בירק, הומה במתרחצים שחלקם הגדול ילדים. המסעדה הנמצאת במרכז גם היא עמוסה סועדים ומסביב רב השולחנות נמצאים הרבה צעירים. מגלשות, מקפצות, בריכות גלים ושאר אטרקציות מים, נמצאים מסביב ומרב אפשרויות קשה להחליט לאן ללכת קודם.