web stats מסביב לעולם - יומן מסע מטיול בארה"ב וקנדה

יומן מסע - טיול חוף לחוף ארה"ב וקנדה

כמעט עשור ליווי אותי המחשבות על הטיול של החיים שלי. מאז הגיחה הראשונה שלי לארה"ב לטיול חפוז של כחודש ברחבי ארצות הברית, רציתי לחזור אליה לביקור ארוך ממצה ומהנה הרבה יותר. לאורך העשור האחרון תמיד רציתי , אך סדרי עדיפויות קודמים והעדר תקציב מנעו זאת ממני. עד שבשנת 2001, אמרתי לעצמי אם זה לא עכשיו אימתי? והתחלתי בהכנות והתכנונים לטיול הנחשק.

ההכנות החלו בחיפוש אחר שותפים פוטנציאלים לטיול בארה"ב. החיפוש נעשה באמצעות פרסום מודעה באתר האינטרנט של המטייל (lametayel.com) וכן בפתק בלוח המודעות של סניף "המטייל" בת"א. השהות והטיול בארה"ב הינם יקרים ורצוי לצרף שותפים על מנת לחלוק בהוצאות הלינה והרכב ובהוצאות משותפות אחרות.

ההתחבטויות העיקריות שלי בתחילת התכנון היו בעיקר על תקופת הטיול וכפועל יוצא מכך, על מסלול הטיול. ברגע שהעבודה אפשרה לי להחליט על הזמן, החלטתי על תקופה של כשלושה חודשים. לאחר מכן הכל הלך קל יותר.

כלקוח של לאומי קארד, הייתי זכאי באותה עת לחברות במ.מ.ס.י. החברות במ.מ.ס.י מקנה חברות במועדון הטריפל איי (AAA), שלו סניפים בכל רחבי ארה"ב וחברות בו מאפשרת קבלת מפות של כל הערים והמדינות בארה"ב ובקנדה וכן הנחה במלונות ובקמפינגים ברחבי ארה"ב. כמו כן זיכתה אותי החברות במ.מ.ס.י בייעוץ של כ – 80 דקות ע"י מדריך טיולים מנוסה. בנוסף לכך עשיתי במקום רשיון נהיגה בינלאומי הנחוץ למעונין להשתמש ברכב שכור ולנהוג ברחבי ארה"ב וקנדה.

בנוסף שמעתי הרצאה על ארה"ב וקנדה בסניף המטייל בת"א, אבל בעיקר נעזרתי בספרי Lonely Planet , ובאתרי האינטרנט הרבים העוסקים בתחום התיירות והטיולים בארה"ב וקנדה. לאחר סבב בין סוכנויות תיירות השונות סגרתי על כרטיס טיסה בסוכנות איסתא שבדיזנגוף סנטר. ממליץ לנסות, לפעמים יש להם דילים בלעדיים.

12/6/01
הטיול החל ב- 12 ביוני, הנחיתה הרכה בניו יורק בנמל תעופה קנדי הייתה מרגשת. לאחר הבדיקות השגרתיות אצל פקידי ההגירה בנמל, לקחתי מונית לביתה של שותפתי לטיול לשבועיים הראשונים נטלי, שהגיעה כחודש לפני ובצפון מנהטן – St107. בערב הראשון לאחר ארוחת ערב קלה קפצתי עם נטלי Time square, הסתובבנו במקום השוקק חיים הזה ונכנסנו לבר מצוין שמקום שנקרא Barcode, בו צולמה סצינה בפרק מהסדרה "סקס והעיר הגדולה". מומלץ.

13/6/01
יום המחרת בניו יורק הוקדש לביקור ב-AAA, שם הצטיידנו במפות, עצות קטנות וחוברת הדרכה. לאחר מכן צעדנו לעבר החנות הידועה B&H, שם קניתי מצלמה. לאחר שחזרנו לדירה והנחנו את השקית מלאת המפות. עשינו גיחה לדרום מנהטן והסתובבנו בגריניץ וילג' ובצ'לסי וחזרנו לדירה סחוטים, לקראת תחילת הטיול האמיתי שאמור להתחיל למחרת בטיסה מניו יורק לסולט לייק סיטי.

14/6/01
נסיעה לנמל תעופה קנדי וטיסה לסולט לייק סיטי התחילו את היום הזה. לאחר שלקחנו רכב מסוג מיצובישי מונטרו ספורט, שהשכרתי כבר מהארץ התחלנו לשים פעמינו צפונה לעבר תחנתו הראשונה גלייסר נשיונל פארק, אשר נמצא על גבול ארה"ב וקנדה. לקחנו את כביש N15, והתחלנו בנסיעה צפונה, עזבנו את מדינת יוטה שאליה עוד נחזור בהמשך הטיול ונכנסנו למדינת איידהו. מרגע שנכנסים בכביש 15 למדינת איידהו , הדרך הופכת להיות מאוד יפה, כשבימין ישנם רכסי ערים שפסגתם עדיין מושלגת וטרם הפשירה, צמחייה ירוקה ובצד הכביש עיירות קטנות ושטחי מרעה. לאחר כ 3.5-4 שעות נסיעה ולאחר עצירה באחד ממרכזי המבקרים שבצידי הדרכים. עצרנו להפסקת צהריים בעיירה איידהו פולס. העיירה איידהו פולס אינה מרשימה במיוחד אך יש בה את מפלי איידהו של שמם נקראת העיירה. המפלים אמנם לא גדולים אך הם רחבים במיוחד ולצידם יש אזור בו ניתן לערוך פיקניק לאלו האוהבים לאכול בחיק הטבע. מאיידהו פולס המשכנו צפונה עם כביש 15 ולאחר כ 4-5 שעות של נסיעה דרך נופים מדהימים, נפרדנו ממדינת איידהו למדינת מונטנה. הגענו לתחנתנו הסופית לאותו יום לעיירה בשם ביוטי. זוהי עיירת כורים ישנה, יש בה פסל בגובה 27 מ' של הבתולה מריה, העיירה שימשה אותנו כמקום לינה לאחר יום ארוך שכלל טיסה ונסיעה ארוכה עם הרכב.

15/6/01
יצאנו מביוטי, לאחר שינה בלילה קריר מאוד ונפרדנו מכביש N15, יצאנו לעבר הכניסה המערבית של הגלייסר נשיונל פארק דרך כביש W90 ו - N93. בדרך נשקפו נופים מרהיבים של ה- Flathead Valley והאגם במרכזו, אני ממליץ למבקרים ולמטיילים לשקול ללון במקום באחד המוטלים או אתרי הקמפינג באזור. נסיעה של כ4 שעות הובילה אותנו לעיירה קליספל, לאחר ארוחת צהרים בעיירה קליספל לקחנו את כביש E2 והגענו לכניסה המערבית של הפארק בסביבות השעה 15:00 אחה"צ. הגלייסר נשיונל פארק היינו אחד הפארקים היפים ביותר שבקרתי בהם בארה"ב אם לא היפה שבניהם. בקרנו תחילה במרכז המבקרים אפגר (APGAR). קבלנו הסבר מפורט על הפעילויות המומלצות במקום. ארגנו לעצמנו מקום לינה באחד מאתרי הלינה שמחוץ לפארק וחזרנו לפארק. עשינו מסלול הליכה שנקרא: Avalanche Creek , שביל הליכה טוב ומהנה בתוך יער ארזים, דרך מפלים, חיות בר, המוביל בסופו לאגם הניזון ממי קרח מההרים המקיפים אותו. בכלל הפארק הזה הוא מקום נהדר לחובבי טיולים רגליים. הנו משופע במסלולים רגליים עם נופים מקסימים. במרכז הפארק עובר כביש שנקרא : Going To The Sun, הכביש מתפתל בין הרים כאשר לצידי הכביש מההרים רואים מפלים קטנים שמקורם בהפשרה של השלגים.

16/6/01
בגלייסר שהינו יום נוסף שבו ערכנו מסלולי הליכה נוספים, אחד מהם בתוך השלג במסלול שנקרא: Hidden Lake, שמתחיל ממקום שנקרא לוגאן פאס המוביל לאגם מוחבא בין הרים עטופי שלגים, בעת שהגענו האגם היה קפוא ומכוסה שלג בחלקו. המסלול יפה ומומלץ הפארק מלא בתצפיות נהדרות ועשינו מסלול הליכה שהוביל אל מפלי סיינט מרי ומפלי ורג'ינייה. מסלול נהדר ומומלץ. מהמפלים המשכנו בכביש Going to the sun, עד שיצאנו מהכניסה המזרחית של הפארק וחברנו לכביש N89 ממנו מתפצל כביש 17, שמוביל לרכס יפה שנקרא צ'יף מאונטיין. משם המשכנו ועברנו את הגבול לקנדה לפארק שנקרא: ווטרטון לייק. למי שמגיע לפארק בסביבות 16:00, אחה"צ מומלצת הפסקת תה וקינוח במלון שנקרא:THE PRINCESS OF WELLS. קצת יקר אך הנוף שנשקף מהמסעדה לאגם הסמוך והשרות האדיב שווה את המחיר. התמקמנו במלון בכפר שנמצא בתוך הפארק והסתובבנו באזור הכפר. ראינו את מפל קמרון וסיירנו לאורך גדות הנהר. בערב בילינו בדאנס בר מקומי שנקרא THIRSTY BEER, אחלה מקום ואחלה די. ג'י.

17/6/01
התחלנו את היום בנסיעה לאורך דרך שנקראת Red Rock Parkway. סיור רגלי קצר ב – British Fall , לאחר ארוחת בוקר עשינו שייט נחמד לאורך ה- Waterton Lake, שבמהלכו עוברים את הגבול לארה"ב ומגיעים למקום שבו אפשר לעשות מסלול הליכה , לראות את עזי ההרים. השייט עצמו יפה והנוף מסביב נהדר. מהפארק יצאנו בנסיעה של כ 4.5 שעות צפונה לכיוון הרוקיס הקנדיים. הגענו לפארק הדרומי שנקרא קוטניי פארק. בקרנו בבריכות החמות שבכניסה לפארק שנקראים Hot spring. שמימהם מגיעים ממעיינות חמים שבסביבה. התמקמנו ללינה בעיירה סמוכה לפארק בשם Radium..

18/6/01
נסיעה בכביש 93 החותך את פארק קוטנאי לעבר העיירה באנאף. סיור של כשעה וחצי בעיירה התיירותית המקסימה. בהמשך סיור רגלי בערוץ גונסטון ותצפיות מקומיות על פארק באנאף. בקרנו בשני אגמים נהדרים במקום, אגם מלין ואגם לואיז. לאחר ארוחת צהריים נסענו לפארק בשם יאהו וראינו את מפלי טקקאו ועשינו טראק קצר על הר לכיוון אגמים שהיו חבויים במעלה ההר. בדרך פגשנו שני צביים שליוו אותנו בכל דרכנו למטה חזרה לרכב. בלילה התאכסנו במוטל על הדרך שנקרא: Kicking horse Lodge. בלודג' זה יש בריכה, פאב, חנות. ארוחת בוקר ונוף מהחדרים המשקיף על אגם שקט ונפלא, לא יקר יחסית למה שהוא מציע.

19/6/01
התחלנו את היום בטיפוס ברכבל על הר המשקיף כל העמק הנפלא של סנט לואיס. משם עשינו תצפית על אגם באו וסיור רגלי בערוץ מסטיה. עשינו ביקור בקרחון אתבסקה, לשם הגענו ברכב מיוחד. המשך נסיעה לאורך הכביש שנקרא: Icefield Parkway, דרך נופית שלעצמה הובילה אותנו למפלי סנאופטה ולמפלי אתבסקה. את סיום היום בילינו בסיור ולינה בעיירה גספר.

20/6/01
סיור רגלי בקניון מלין, מפלי אוברלנדר והר רובסון שנמצאים בגספר פארק. נסיעה ארוכה של כ – 6 שעות הובילה אותנו לעיר וונקובר, לינה בקמפינג ליד וונקובר שנקרא: Chilliwack Camping. הנסיעה הייתה דרך כביש 16West ו – 5South, עד שבעיירה HOPE, מתחברים לכביש 1West המוביל לוונקובר, זוהי הדרך הכי מהירה שיש ובחלקו האחרון של כביש 5South, זהו כביש אגרה ובו נדרש לשלם 10$ קנדי. ישנם אפשרויות נוספות יפות יותר להגיע לוונקובר אך ארוכות יותר, אם זה בעיירה Kamloops, לפנות לכביש 1West ולהמשיך איתו עד וונקובר או דרך כביש 99 להגיע לוונקובר מכיוון צפון.

21/6/01
את ביקורנו בוונקובר התחלנו באוניברסיטת סיימון שם חשבנו לתצפת על העיר, אך לצערנו הראות לא הייתה טובה ולא זכינו לתצפית טובה על היער. האוניברסיטה עצמה אינה מרשימה, אך היא מוקפת בגנים ופארקים ואני לא הייתי מתנגד ללמוד בה. משם המשכנו להר סיימור, שם עשינו סיור רגלי במסלול מושלג בחלקו בין עצים ופרחים, בשביל שהוביל לאגם שנקרא: Golden Lake. מהר סיימון המשכנו לפארק שנקרא קפילנו, שם נמצא גשר תלוי מעל קניון גבוה מאוד, הטיול בפארק משלב סיור מודרך ומספר אטרקציות, חלקם על התרבות האינדיאנית. ארוחת ערב, סיור בדאונטאון של העיר ובקנדה פלייס וסיור ברחוב גרנוויל, שם מצויים עיקר הברים והמועדונים בעיר סיים יום נפלא זה.

22/6/01
את היום התחלנו בביקור וסיור רגלי בפארק סטנלי בעיר. אחד מהפארקים העירוניים הגדולים והיפים ביותר וקנדה ובארה"ב. יש שם מספר אטרקציות החל באקווריום ענק והרבה בוחרים לעשות שם את הג'וגינג היומי. לאחר מכן עזבנו את וונקובר והתחלנו את מסענו דרומה חזרה לארה"ב דרך כביש מספר 5 לעיר סיאטל. בסיאטל התמקמנו בהוסטל 2AV, שנקרא Green Tourist. מקבלים חדר ל – 4 אנשים במחיר סביר והמיקום מצוין. סיאטל מצוינת במועדונים שלה. בסופ"ש ישנם הופעות של להקות וזמרים בברים וכך היה גם כשאנחנו בקרנו. יש אפשרות לרכוש כרטיס כניסה אחד משולב כניסה ל – 5 מועדונים נוספים באותו ערב. בקרנו בפאב שנקרא Old Times, בערב היינו בדאנס בר שנקרא Doc May Marsds, זהו מקום מומלץ לאוהבי המוסיקה השחורה וה – R&B, בנוסף יש בסביבה גם פאבים אירים, פאבים לאוכלוסייה ההומו-לסבית והרבה בתי קפה. אזור המועדונים נקרא פיוניר סקוורpioneer square . אך יש מועדונים ופאבים נוספים בקפיטול היל.

23/6/01
טיילנו בשוק הותיק הממוסחר הידוע של סיאטל. לאחר מכן לקחנו אוטובוס ל- City Center, שם היינו במרכז מוסיקה שנקרא: Music Experience Adventure, לאחר מכן עשינו תצפית במגדל Space Needle . בילוי לילי נוסף במועדוני סיאטל סיים את ביקורנו בעיר זו.